Kedves Látogató, szeretettel köszöntöm községünk honlapján!
A 2600 főt számláló Káloz Fejér megye déli részén, a Sárvíz mentén fekszik, Székesfehérvártól 30, az M7-es autópályától 20 km-re. Megközelítése a 63. számú főútról Sárkeresztúr településtől nyugati irányban, valamint az M7-esről letérve a Szabadbattyántól Örspuszta felé tartó úton lehetséges. A Káloz-Dég összekötő útnak köszönhetően a Balatoni térség is könnyebben elérhető.


Frissítési információk
Ön mit kérdezne...?
Társalgó és lelki szoba
Falunap 2012
Káloz SE hírei

Felhőkép




Polgármesteri hivatal
Önkormányzat
Pénzügyi- és Településfejlesztési Bizottság
Oktatási-, Kultutális- és Sport Bizottság
Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Járási hivatal
Letölthető űrlapok
Testületi ülések
Szemétszállítás
Rendeletek
Kultúra
Menetrendek
Választások
Közérdekű adatok


Helyi pályázatok















Általános hírek Helyi hírek Gazdasági hírek Önkormányzati hírek
EU-információk Pályázatok Felhívások Eseménynaptár Helyi újság
FORMA 1 - Szerző: Egri Szabolcs

Hello kedves barátaim! Azért küldöm kissé késve az élménybeszámolót, mert nem akartam összecsapni egy-két mondatban. Egyébként olyan csuda dolgok történtek velem, hogy ne tovább! Meg is írom a memoárjaim, íme:

FORMA 1

 

Hello kedves barátaim!

Azért küldöm kissé késve az élménybeszámolót, mert nem akartam összecsapni egy-két mondatban. Egyébként olyan csuda dolgok történtek velem, hogy ne tovább! Meg is írom a memoárjaim, íme:

Persze az ilyen részletességű beszámoló elolvasását csak az igazi F1 rajongóknak ajánlom!!

Csütörtök: Szóval csütörtök reggel 5.45-kor kivittek minket a ringre busszal. 6.20-kor már a célegyenes utáni kanyarban álltam és el sem hittem, hogy itt szoktak Mazzacane-ék repeszteni. Kaptunk két fekete - ennek még a későbbiekben nagy jelentősége volt - Hungaroringes ingpulóvert piros Security felirattal a hátán, amit sajna vasárnap este vissza kellett adni, majd hozzácsaptak egy fickóhoz, aki már volt néhányszor security-s, hogy menjünk el a torony mögé, ott majd megmondják mi lesz a teendő. Egy mágneskapun keresztül bementünk a paddock-ba (a boxutca mögötti rész, ahol a csapatok kamionjai, VIP buszai stb. állnak - a gyengébbek kedvéért), ahol a látványtól majd elájultam. Egy lélek se sehol, a hajnali nap majd megvakított, ahogy a sterilre felpolírozott kamionokon a szemembe tükröződött a fénye. Volt egy hosszú fehér vonal, melyhez igazodva álltak a kamionok, kb. 25-30 darab olyan sebészi pontossággal, hogy ilyet csak rajzolni lehet. A toronynál azt mondták várjunk. Na, nekem több se kellett, elkezdtem mászkálni, fotózni elájulni. Ekkor lebasztak, hogy hol mászkálok, mert megvan a leendő posztom. Kiderült, hogy hol lesz a posztom két napig. Mondhatom a lehető legjobb helyre raktak (köszönet a főnökömnek, aki a hátszelet adta...) a Pit lane és a Paddock között van egy kb. 12 méteres átjáró, azt kellet őriznem, felügyelnem. Ez az egyetlen hely a ringen, ahonnan a boxutcát és a paddockot is látni lehet testközelből. Reggel 7-kor kimentem a boxutcába, ahol csak a kerékcserék légkulcsainak a kompresszorai voltak kinnt, de már azok is olyan állatul néztek ki, hogy hihetetlen. A palackok a csapat logojával hímzett "bugyikba" voltak bebugyolálva, a kiskocsik, amin ezek a palackok álltak, meg krómozottak voltak olyan fényesre polírozva, hogy nincs az a légy, ami megáll rajta. Ez az átjáró egyébként a McLaren és a Jordan box között volt, úgyhogy 20 méteres távolságon belül voltam a Ferrari és a Jaguar csapattól is. Éreztem, hogy zsír lesz. Egyszercsak a McLaren box mögött feltűnt egy öltönyös, kb. 55 éves tipikus angol úriember, akinek csak a teáscsésze és a golfütő hiányzott a kezéből. Egymásra néztünk, köszöntünk egymásnak, mire ő: "Want a coffee?" Sure - mondtam. Erre egy távirányítóval (!) lenyitotta az egyik fekete-szürke kamion hátulját, mely kb. 18 nm-es ajtó olyan hidraulikus trükköket mutatott be, hogy nem is értettem hová lett. Mindegy. Lenyílt egy krómozott lépcső, melynek alján megvártam a kávém. Persze azért benéztem a kamionba. Halogén lámpák tömkelege a plafonon, krómozott munkapadok, olyan tiszta, rendezett szerszámok, hogy egyből a fehérvári kórház sebészete jutott eszembe, ami ehhez képest egy XVIII. század beli kovácsműhelyre emlékeztetett. Oldalt fekete ponyvával letakarva kb. 6 Merci motor. Belegondoltam, hogy a ponyvák alatt kb. 5200 lóerő nyugszik, nem semmi. Előtte meg kb. 10 darab hátsó szárny szépen sorbaállítva. Először a fickó nem akarta megengedni, de aztán belegyezett, hogy lefotózzam. Kedélyesen elfröccsözgettünk, mialatt elmeséltem neki, hogy én mekkora F1 buzi vagyok. Vette a lapot. 8-kor már bennt voltam a McLaren boxban (mondanom sem kell úgy nézett ki, mint egy műtő). A fickó elkezdett balról jobbra mutogatni 3 letakart, kurva lapos dologra: Mika's car, T -car, David's car. May I take a picture? - kérdeztem. I'm afraid not - volt a válasz. Csak azért nem nyomtam le, mert finom volt a kávé... Viszon életemben először emeltem fel egy hátsó kereket, amit majdnem fel is dobtam a levegőbe, ugyanis annyira könnyű volt, hogy nem hittem el, hogy nem hungarocellből van. Asszem magnézium ötvözet a felni (annyit mondott csak, hogy alloy), a "gumi" meg fogalmam sincs miből van rajta, de hogy nem gumiból az tuti. Na, visszaálltam a helyemre, mert már ekkor megkaptam a második lebaszást, mivel sehol nem találtak... 20 perc múlva megjött a Jordan csapat. Mindenki másnaposan, beszűkült szemekkel. Előre(!) köszöntek, kinyitották a kamionokat (a technika hasonló a már említetthez, nem tudtam megfejteni), boxokat aztán úgy találomra elkezdték bütykölni a kocsikat. Hatalmas élmény volt közelről megnézni egy szétszedett váltót, első felfüggesztést meg ilyesmi. Mert persze ismét elhagytam az őrhelyem és bementem hozzájuk. Összehaverkodtam egy szerelővel, aki a pit-stopnál használt kerékanya leszedő légkulcsokat szedte szét, majd rakta össze ismét legalább kétszer egymás után(?). Ekkor történt meg az, hogy elkunyiztam Frentzen kerékanyáját, mely azóta mát otthon figyel a vitrinben!!! Kerékanyából egyébként kétféle van: egy speckó ötvözet (ilyen az enyém), melyet versenyen használnak, és egy alu, melyet időmérőn tesznek fel, mivel az kb. 22 grammal könnyebb, ami 4 kerékkel számolva már "tekintélyes"! Jó fej volt a szerelő az ajándéktól függetlenül is, mert jól el lehetett vele beszélgetni. Mesélte, hogy a csapat fele már korábban idejött, mert ki akartak menni Oasis koncertre a szigetre. Kinnt is voltak, be is basztak, előző nap este meg bejárták a "most beautiful city I've ever seen" Budapestet, és megint benyomtak. Azt mondta a fickó, hogy őszintén bevallja, hogy az egész boxutca staff a magyar nagydíjat szereti a legjobban, mert mindig itt mulatnak, meg isznak a legnagyobbat. Király a város, jó helyen vannak a szállodák, ilyesmi. Tényleg őszintén mondta. Ezután nagyon lebasztak, mert megint nem voltam a helyemen. Átsétáltam a többi box felé is, mert eddigre már mindenki megjött és bütykölt. A lányok kinyitották a buszokból, kamionokból hihetetlen Rodolfo trükkökkel elővarázsolt kajáldákat és olyan isteni illatok kezdek el terjengeni, hogy ilyen a Gundelban sincs. Leggyönyörűbb a Jaguar paddock volt, de hihetelen luxus és csillogás volt mindenhol. A Ferrari paddock környékén volt néhány olyan robogó, hogy majd lehidaltam. Az egyik különösen állat módon nézett ki, piros-króm színű csoda M. Schumacher felirattal a lámpa mellett. Egyből ráültem és lefotóztattam magam egy Scuderia Ferrari Marlboro F1 Racing Team feliratú kamion előtt. Ezután meglátogattam a Bridgestone sátrat, ahol kb. 2000 felni és gumi állt tornyokban, 6-7 centírozó gépeken elkezdték a srácok a gumikat felrakni, centírozni. Persze szétfotóztam magam. Innen csak pár lépés volt a Safety Car parkoló, ahol olyan AMG tuning C600-as Mercik álltak, hogy az hihetetlen. Belülről meg méginkább... Fotó. Ezután lebasztak, hogy miért nem vagyok a helyemen. Visszamentem a Jordan boxhoz a helyemre - ezután lebasztak, hogy miért a boxutcán keresztül lófrálok, amikor nekem a paddockban van a helyem. Délután elkezdtek szállingózni az ismert arcok is. Elővettem a Schumacher chasing tool kit-emet (kis, simalapos füzet, alkoholos filc, fényképező pótfilmmel és elemmel) és elindultam autogramot gyűjteni. Jaguar kamionnál Eddie Irvine puhított egy Ferrari ruhás olasz tyúkot. Eddie kurvajól nézett ki (a tyúk se volt egy Gobbi Hilda...): széttaposott Nike, oldalzsebes Tommy Hilfiger gatyó deszkásan lazán leengedve, kitűrt Jaguar póló, hasonló márkájú napszemüveg, fehér haj. Nyújtom neki a füzetem. Eddie, would you please... Aszittem lebasz, hogy nőzés közben zavarom. Erre ő: Sure, give it to me! Hát ez könnyen ment. Ezután Coulthard-al jártam ugyanígy, bár rá várnom kellett, mert a nőjével (woáá) iszogatott a buszban. Ő is készséges volt. Életben még nagyobb feje van, mint a TV-ben. Zsír. Ekkor csúnyán lebasztak, hogy miért nem vagyok a helyemen. Visszamentem, egyszercsak jön rollerral Jarno Trulli. Mondom neki: Állj! Megállt, adott egy autógrammot, majd az a hülye Török Viktor, Vidor vagy ki a fene csinált vele interjút. Látom ám, hogy a német RTL-en állandó F1 riporter Kai nemtommi éppen a Frentzennel beszélget. Megvártam, míg végeznek, aztán egy hasonló would you please-el próbálkoztam. Erre aszongya: Why me? Because I love Jordan team - mondtam. But I'm so shy - mondta ő, vigyorgott és aláírt. Ekkorra egy hihetetlen méretű vérhólyag nőtt mindkét sarkamra a sok mászkálástól (a munkám szigorúan arról szólt, hogy a boxátjáróban ÁLLOK...) Egy jordanos lányka gyönyörű mosollyal vitt kb. 100 darab jégkrémet a szerelőknek, akik hangos elégedettségüknek adtak hangot, mikor ezt meglátták. Visszafelé megállítottam, és szörnyű grimaszokkal tetézve mutattam neki a véres zoknisarkamat. Just a minute - mondta. odament a kamionhoz, melyben épp egy Mugen Honda motor volt szétdöntve és felkiabált a szerelőknek: Hey guys! Do you have any plaster up there?! Munka leáll, (Frentzen szerintem emiatt lett csak hatodik...) tapasz felkutatása megindult. Szerencsére találtak, mert tényleg rettenetesen fájt. Lányka odaadta, megköszöntem, felültem egy hordóra, cipő, zokni le, kötés felhelyezését épp elkezdtem, mikor lebasztak, hogy mi a fenét csinálok én itt mezítláb egy hordó tetején. Bekötöttem a sarkam, leszálltam a hordóról, mikor megláttam rajta egy matricát: McLaren Mercedes Team, Mobile F1 racing naphta. Hungaroring, Budapest. Mika's practising and timing session fuel. Azannya. Még jó, hogy nem cigizek... Fel kellett volna kicsit vizezni. Mindegy. Lődörgök a helyemen(!), épp a McLaren boxba kukucskálok befelé, mikor az egyik szerelő elüvölti magát: Ignition! Erre mindenki egy másodpercen belül befogta a fülét. Én meg valahogy nem. Karnyújtásnyira tőlem egy zárt térben beindították David motorját és 2 másodpercen belül felpörgették kb. 17.000-re. Kifolyt a fülem, szétrepedt a mellkasom, leálltak a belső szerveim. A boxban kb. 20 mp alatt 45 fok lett, isteni benzingőz szag terjengett. Ezután ugyanezt megtették Mika autójával és a T-car-al is. Ezekre már rutinosan felkészültem, kértem McLarenes füldugót. Este nyolcra értem haza, életemben nem voltam ilyen fáradt.

Péntek: 5.45-kor indulás a (volt) BS parkolóból még mindig sajgó sarkakkal, előre félve a mai nap álldogálásától. Kiérünk, ott állok eligazításnál rövidgatyában, mire a főnök megkérdezi, hol a hosszúgatyám. Mondom, hogy nincs. Akkor nem dolgozhatok, mehetek is vissza a busszal. Hogy lehetek ilyen hülye, mert ő mondta, hogy hosszúgatyó kell (esküszöm nem mondta...). Gyorsan leléptem, megyek a helyemre. Felváltottam az éjszakás gyereket azzal a feltétellel, hogy odaadja a hosszúgatyáját. 32-es méretű Levi's 501-ese volt, Ő meg az én rövidgatyámba ment haza. A tökömig fel is jött, ott megállt. Gáz. Jól letűrtem a pólóm, annyira nem látszott, hogy botrányos legyen. Egy óra múlva meguntam a buzi járásomat, mellyel megelőztem, hogy lecsússzon a gatya, valamit tenni kellett. Jordanék éppen valamilyen kábelkötegeket rendezgettek, kértem tőlük acéldrótot. Az volt ám a kényelem! 12 órát álldogáltam 32-es méretű gatyában a napon, körbedrótozva! McLaren úr megjelent - üdvözlés, kávé. Jöttek hazazavarni a rövidgatya miatt, erre csodálkoztak, hogy ott feszítek (szószerint) farmerban a helyemen(!). Lehetett érezni, hogy pénteken már van szabadedzés, mert korábban elkezdtek szállingózni az emberek. Erja Hakkinen is feltűnt. Nem is tudtam, hogy terhes. Jó nagy hasa van. Kérdeztem a Jordan szerelőt, hogy mikor jön Eddie, a főnök. Nem tudja, de biztos bennt gitározik a szállodában, majd jön dél körül helikopterrel. Nyomorog ő is. Elég jó West-es bigék tűntek fel McLarenéknél, majd megjelent Mika. Kurva kicsi, vékony, jelentéktelen ember így ránézésre. Mindig olyan, mintha meg lenne zavarodva. Lehet, hogy az idétlen narancssárga szemüvege miatt van, mert nem lát benne semmit. Ezután lebasztak, mert valaki az Arrows kamionnál látott, holott az 80 méterre van a posztomtól. Ekkor már kezdtem ideges lenni, mert még semmi merchandise cuccot nem tudtam szerezni, mindenhol azt mondták, hogy azokat sajnos a meghívott VIP vendégeknek tartogatják, de vasárnap talán lesz valami. A szabadedzés előtt megjelent végre Schumacher is a Ferrari buszban Bernie Ecclestonnal egyetemben. Jöttek is a fotósok ezrével, kinnt vártak a busz előtt 2 millió forintos Canon EOS-1 típusú fényképezőkkel, rajta a még 4 milliót érő ágyúobjektívvel. Láttam, hogy bennt végeznek, mindjárt jönnek kifelé. Beálltam a fotósok elé a 11.000 forintos Olympus Trip fényképezőmmel és lefotóztam Schumacheréket. A sok japán fotós majdnem lekaratézott, előkerült talán egy-két szamuráj kard is. Mindenesetre elég keményen káromkodtak. Ekkor sikerült Barrichellot elkapnom, és egy autogrammot kérnem tőle. Rendes volt mert adott, bár emiatt egy tv stábnak újra kellett vennie az interjút, mivel pont a riporter és Rubens közé álltam. Esküszöm nem hazudok, de valahogy megint lebasztak, hogy nem vagyok a helyemen. Azt mondták, ha elütnek valakit a boxutcában, mert illetéktelenül ott kamillázik, akkor rám verik a balhét. Ekkor már tényleg utálhattak, mert a napi 2 x 3 deci ásványvízből csak egyet kaptam. Kénytelen voltam intézkedni: volt egy francia pályamunkás, aki fontos ember, mivel ő integet a boxutca kijáratánál a versenyzőknek, hogy jön-e kocsi a célegyenesben. Szóval ez a fickó a jordanosok haverja, az ő paddockjukba járt inni. Elvileg a pit lane-esek nem mehetnek ki a paddockba és fordítva, de neki némi rendszeres üdítő fejében ezt engedélyeztem. Ittam is olyan fasza gyümölcsleveket, meg üdítőket, hogy nem győztem pisálni. Pedig büntiben voltam. A csapatok kerékcserét gyakoroltak, meg ilyesmi úgyhogy sikerült egy-két jó képet csinálnom, míg elhagytam a helyem.

Szombat: Bekeményítettek. Felraktak a Super gold tribün mellé egy kapuhoz a napra, reggel 6.20-tól 18.45-ig. Ez a kapu választotta ketté a pórnépet a menőktől, akik bemehettek a Marlboro hídon át a boxokba. Nem nagyon tudtak kiszúrni velem, mert volt velem egy olyan pattanásos végig kitűnő tanuló gyerek, akit bármikor otthagyhattam és elmehettem mászkálni, rohadtul nem érdekelte, dolgozott mint az állat, én meg a 90.000,- Ft-ot fizetett nézők elől néztem az időmérőedzést a pályától kb. 4 méterre. A társam különben hihetetlen alak volt. Óránként nőtt rajta egy-egy új pattanás, egész nap nem ült le, nem ivott, nem járt vécére, semmi nem érdekelte, valószínűleg robotember volt, mert néha furcsán rángatózott. 12 óra munka után is ugyanolyan fegyelemmel nézte meg a 32.817. néző belépőkártyáját, mint én a 18-ét reggel 7-kor. A fekete pólónak itt lett jelentősége, ugyanis abban álltunk - főleg a pattanás - 13.5 órát a betonon a napon. Az időmérő edzés elég izgi volt, szemmel láthatóan gyorsabbak a kocsik és magasabb fordulaton pörögnek, mint verseny közben. Persze a füldugót a hátizsákomban felejtettem... Időmérő edzés után visszamentem a helyemre, mire lebasztak, hogy hol voltam. Mondtam, hogy wc-n. 3 órája...

Vasárnap: The day of the race. 6.10-kor állítólag már több, mint 25000 néző volt bent. 9-re gyakorlatilag megtelt a ring. Annyit dolgoztam(!), mint az állat. Kb. 15.000 embert szűrtünk át a pattanással. Büszkén mondhatom, hogy én engedélyeztem a futam megtekintését Kuncze Gábornak, Deutsch Tamásnak, Pintér Sándornak, Kovács Lászlónak a V.I.P. zenekarnak, Palik Lacinak, valamint István Kovács Kokónak, valamint az összes tv közvetítő ország kommentátorának. Rohadtul megszedhettem volna magam, mert a paddockba vezető bejáratnál, ahol mi álltunk kb. 50-en adtak volna 10-20 ezer forintot vagy 40-50 márkát, ha beengedem őket. Én ezt vidáman el is fogadtam volna, de addig még 6 ellenőrző kapun kellett volna átmenniük, ami úgyse sikerült volna, és akkor visszakérték volna a pénzt vagy leütöttek volna. Szóval mi voltunk az istenek a kapunál, mert egyszer pl. a Kokónak nem volt meg a kártyája, és mondott nekem mindenfélét, akkor sem engedtem be, amíg vissza nem ment érte. Ahogy elkezdődött a futam leléptem, és a verseny nagy részét a Marlboro hídról, valamint a pálya széléről néztem. Olyan közel voltam, hogy a menetszél megcsapta a hajam és majdnem rosszul lettem a jó kis F1 naphta gőzétől. Futam után lebasztak, hogy nem voltam a helyemen. Ezután még kb. két órás meló volt hátra: a népet terelgetni, a seggrészeg finneken meg németeken röhögni, a büfésektől ingyen üdítőt kérni egy-két, már lejárt belépőkártya vagy letépett jegy fejében (600 forint 3 deci, de adtak), mindenfélét ellopni. Aztán utána fizetés (20 rugó 4 napra, végülis megérte), pólóleadás, elköszönés hazajövés. A boxutca tetején lévő szuperluxus Paddock Club is elkezdett csomagolni. Amit a 230.000 forintos belépővel rendelkező klubtagok meghagytak, azt egy az egyben nyomták a kukába. De MINDENT. Ládástul dobták a konténerekbe a fagyasztott lazacot, francia és spanyol borokat, marhahúst, pezsgőket, raklapszámra az üdítőt. Azt mondták, nekik akkora szállító kapacitásuk van, amennyi a Club felszerelése plusz a staff. Ami marad, az megy a szemétbe. A könnyed alkonyati szél mindenfelé 2.500 forintos programfüzeteket, 4.000 forintos Jaguar news-okat sodort. Utolsó emlékem a ringről az egy láda francia bor szánalmas sikítása volt, ahogy szétzúzta a kukásautó prése.

Állati baró volt, ha minden jól megy, akkor jövőre is megyek.

 

Szerző: Egri Szabolcs

 

 


Felhasználónév:
Jelszó:


A szavazás szünetel


  •  
  • Kapcsolatok tára
  •  
  • Lapszemle
  •  
  • Interjúk, riportok, szakcikkek
  •  
  • Önkormányzati ingatlanok


  •  
  • Jogszabálykereső
  •  
  • Gépjárműkereső


  •  
  • Térkép
  •  
  • Időjárás
  •  
  • Ki kicsoda?
  •  
  • Kulturális linkek
  •  
  • Pénzügyi szolgáltatások
  •  
  • Turisztikai információk
  •  
  • További hasznos linkek





    e-mail hirdetés szolgáltatók