Akadálymentes változat






Kedves Látogató, szeretettel köszöntöm községünk honlapján!

A 2500 főt számláló Káloz Fejér megye déli részén, a Sárvíz mentén fekszik, Székesfehérvártól 30, az M7-es autópályától 20 km-re. Megközelítése a 63. számú főútról Sárkeresztúr településtől nyugati irányban, valamint az M7-esről letérve a Szabadbattyántól Örspuszta felé tartó úton lehetséges. A Káloz-Dég összekötő útnak köszönhetően a Balatoni térség is könnyebben elérhető.


Frissítési információk
Ön mit kérdezne...?
Társalgó és lelki szoba
Falunap 2012
Káloz SE hírei

Felhőkép




Polgármesteri hivatal
Önkormányzat
Elektronikus ügyintézés
Káloz - Soponya Szociális, Család- és Gyermekjóléti Önkormányzati Társulás
Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Járási hivatal
Letölthető űrlapok
Testületi ülések
Rendeletek
Határozatok
Szemétszállítás
Kultúra
Menetrendek
Választások
Közérdekű adatok
Adatkezelési tájékoztató


Helyi pályázatok















Általános hírek Helyi hírek Gazdasági hírek Önkormányzati hírek
EU-információk Pályázatok Felhívások Eseménynaptár Helyi újság
A felzárkózási politika „magyar ecsettel”

2007-től a jelenleginél jóval több támogatást várunk az EU-tól



A magyar kormány szerint az új tagállamoknak 2007-től ugyanazokat a lehetőségeket kell biztosítani elmaradott térségeik támogatására, amelyeket a korábbi kedvezményezettek is élveztek. Ez a támogatások szintjére és feltételeire egyaránt vonatkozik, bármilyen EU-finanszírozásról is legyen szó. Többek között ezt az igényt tartalmazza az a négyoldalas dokumentum, amelyben a magyar kormány nemrég fejtette ki álláspontját a regionális (kohéziós) politika megreformálásáról.


Az Európai Bizottság idén februárban ismertette elképzeléseit a 2007 és 2013 közötti kohéziós politikáról, amit a tervek szerint júliusban követ majd hivatalos törvényjavaslat. Brüsszel alapkoncepciója nem szakítana az uniós kohéziós politika azon alapvetésével, mely szerint a közösségi támogatások javát a legelmaradottabb európai térségek és országok felzárkóztatására kell fordítani. A források 78 százalékát ilyenformán az új tagállamok elmaradott régióira, a régi tagországok csak papíron gazdagabb térségeire (a bővítés után statisztikailag javult számos térség helyzete) és a legszegényebb országok nagy közlekedési és környezetvédelmi infrastrukturális beruházásaira költenék. A többi EU-régió a regionális versenyképesség javítására (a teljes pénzügyi keret 18 százaléka) és a határokon átnyúló területi együttműködés szorosabbra fűzésére (4 százalék) juthatna uniós forrásokhoz a strukturális alapból.


A kormányálláspont szerint a forrásokat az EU leghátrányosabb helyzetű régióira kell koncentrálni, az egy főre jutó támogatási szinteknek pedig arányban kell lenniük az érintett tagállamok és régiók relatív fejlettségével. Magyarország elfogadja a bizottságnak azt a munkahipotézisét, mely szerint az új tagállamoknak a GDP 4 százalékának megfelelő támogatásban kell részesülniük. „Ugyanakkor a legmagasabb egy főre eső támogatást a legszegényebb térségek kell hogy élvezzék” – húzza alá a dokumentum. A kormánypozíció ugyan nem foglal állást abban a kérdésben, hogy a kormány mekkora költségvetést tartana szükségesnek a felzárkóztatásra, arra viszont kitér, hogy a következő tervezési időszakra érvényes pénz-ügyi keretnek összhangban kell lennie az uniós kohéziós politikára váró nagyobb kihívásokkal. „Ennek megfelelően indokolt a források jelentős mértékű növekedése a korábbi évekhez képest” - szögezi le a dokumentum. Mint ismeretes, a bizottság javaslatai alapján hazánk 2007 és 2013 között évente körülbelül 3 és fél milliárd euró támogatást kapna az EU-tól.


Összehasonlításképpen: 2004 és 2006 között összesen kevesebb mint 3 milliárd eurót kap az ország a gazdasági és társadalmi különbségek kiegyenlítésére. A magyar kormány teljesen indokoltnak tartja, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi források legnagyobb részét a konvergencia-célokra – vagyis az el-maradott térségek felzárkóztatására – fordítsák. Magyarország szerint ugyanakkor az új tagállamok el-maradott régióinak rugalmas támogatásra van szükségük és a bizottság által javasoltnál szélesebb területen, több jogcímen. „A konvergencia-programoknak az Európai Szociális Alap (ESF) valamennyi prioritását le kellene fedniük, a regionális versenyképességi alapnál kiemelteket is beleértve” – olvasható a magyar álláspontban. A kormány szerint a városok és ipari központok sajátos problémáinak (tömegközlekedés, város-rehabilitáció stb.) megkülönböztetett figyelmet kell kapniuk az új tervezési-programozási idő-szakban. A probléma megoldásának része kell hogy legyen infrastrukturális beruházások finanszírozása is.


Felhasználónév:
Jelszó:


A szavazás szünetel





  •  
  • Kapcsolatok tára
  •  
  • Lapszemle
  •  
  • Interjúk, riportok, szakcikkek
  •  
  • Önkormányzati ingatlanok


  •  
  • Jogszabálykereső
  •  
  • Gépjárműkereső


  •  
  • Térkép
  •  
  • Időjárás
  •  
  • Ki kicsoda?
  •  
  • Kulturális linkek
  •  
  • Pénzügyi szolgáltatások
  •  
  • Turisztikai információk
  •  
  • További hasznos linkek


    Adatvédelmi irányelvek elfogadása



    e-mail hirdetés szolgáltatók