Akadálymentes változat





Kedves Látogató, szeretettel köszöntöm községünk honlapján!

A 2500 főt számláló Káloz Fejér megye déli részén, a Sárvíz mentén fekszik, Székesfehérvártól 30, az M7-es autópályától 20 km-re. Megközelítése a 63. számú főútról Sárkeresztúr településtől nyugati irányban, valamint az M7-esről letérve a Szabadbattyántól Örspuszta felé tartó úton lehetséges. A Káloz-Dég összekötő útnak köszönhetően a Balatoni térség is könnyebben elérhető.


Frissítési információk
Ön mit kérdezne...?
Társalgó és lelki szoba
Falunap 2012
Káloz SE hírei

Felhőkép




Polgármesteri hivatal
Önkormányzat
Elektronikus ügyintézés
Káloz - Soponya Szociális, Család- és Gyermekjóléti Önkormányzati Társulás
Roma Nemzetiségi Önkormányzat
Járási hivatal
Letölthető űrlapok
Testületi ülések
Rendeletek
Szemétszállítás
Kultúra
Menetrendek
Választások
Közérdekű adatok
Adatkezelési tájékoztató


Helyi pályázatok















Általános hírek Helyi hírek Gazdasági hírek Önkormányzati hírek
EU-információk Pályázatok Felhívások Eseménynaptár Helyi újság
Ügyfélvédnökök a hivatalokban

Modellkísérletek során fogalmazzák meg az ügyfélszolgálati kartát



Az állampolgárok és a hivatalok számára is garanciákat kínál majd az ügyfélszolgálati karta, amelyben az önkormányzatok önként vállalhatják, hogy – a törvényi előírásokon túl – szigorúbb feltételeket, határidőket, minőséget teljesítenek az iratok feldolgozása során. Az elképzelés egy-előre kísérleti szakaszban van, a jövő év folyamán születhet meg a tapasztalatok nyomán az egységes szöveg, amelyet az egyes ágazatok saját igényeik és szükségleteik szerint alakíthatnak ki.


Két miniszter is megjelent június első napjaiban Kecskeméten, ahol jelképesen útjára indították azt a köz-igazgatási kísérletet, amelynek eredményeként meg-születik majd a közszolgálati karta szövege. Kiss Péter kancelláriaminiszter egyenesen a köz-igazgatási reform második szakaszának nyitányaként értékelte az eseményt, míg Lamperth Mónika belügy-miniszter szerint a készülő ügyfélszolgálati karta legfőbb feladata az lesz, hogy a közigazgatást minőségi standardok meghatározására késztesse, amelyek megsértése panaszjog gyakorlását teszi majd lehetővé az ügyfelek részéről. A közigazgatási szolgáltatások színvonalemelésének feltétele a ügy-intézők továbbképzése, a civil szervezetek be-vonása, a tájékoztatás javítása, valamint az eszközök korszerűsítése – mondta Lamperth Mónika.



A nemzetközi kihívásokra és a kormány-program célkitűzéseire figyelemmel indította el a Belügyminisztérium és a Miniszterelnöki Hivatal azt a programot, amely az ügyfélszolgálati karták országos bevezetését tűzi céljául. E karták legfőbb előnye, hogy a közigazgatást minőségi standardok meghatározására késztetik, és – a követelmények megsértése esetén – szankciók alkalmazását, illetve panaszjog gyakorlását teszik lehetővé.



Az ügyfélszolgálati karták gondolata, illetve magyarországi elterjesztésük módszere nemzetközi tapasztalatokra épül. A hazai program azonban figyelembe veszi a magyar közigazgatási viszonyokat is. Az ügyfélszolgálati karta-program bevezetése az államigazgatás és a helyi önkormányzati igazgatás területén egyaránt megvalósítható, ám eltérő módon. Az államigazgatási szervek esetében az irányító tárcák felügyeletével történik annak megállapítása, hogy a közigazgatási szolgáltatások mennyiben felelnek meg az ágazati követelményeknek. A települési önkormányzatok maguk döntik el –adott esetben a saját kartájuk elkészítésével –, hogy csatlakoznak-e a programhoz. Mindkét területen szükség van azonban – modellkísérlet keretében – annak felmérésére, hogy milyen színvonalon biztosítják a közigazgatási szolgáltatásokat, és rendelkezésre állnak-e azok a feltételek, amelyek a jogegyenlőség mellett az esélyegyenlőséget is biztosítják. E hatásvizsgálat tükrében kerülhet sor az ügyfélszolgálati karták országos bevezetésére. A programhoz kapcsolódóan elengedhetetlen, hogy az ügyfelek érdekeit védő garanciák törvényi szintű szabályozására is sor kerüljön. Ennek kidolgozása a jövő év első felében várható. Az ügyfélszolgálati karták betartását intézményesített panaszjog biztosítaná, amely lehetőséget teremtene az állampolgárok esetleges kifogásainak orvoslására. A program sikere esetén lehetőség nyílik az ügyfélszolgálati karták országos szintű kiterjesztésére. Ez a teljes körűség adhat esélyt arra, hogy az állampolgárok, illetve a közigazgatás kapcsolata új értelmezést kapjon, dinamikusabbá váljon, és javuljon a közigazgatási szolgáltatások színvonala, valamint a köz-igazgatás lakossági megítélése.


Lamperth Mónika a Petőfi Népének nyilatkozva a következőkkel indokolta, hogy a kísérlet terepének miért Bács-Kiskun megyét választották: –Többféle szempontot mérlegeltünk, amiből kettő volt nagyon fontos – mondta. –Először azt néztük, hogy hol van fogadókészség, kik azok, akik ezt szívesen csinálják. Kár lenne a kísérletet ráerőszakolni egy olyan szakmai közösségre, amelynek ehhez nagy kedve nincs. Itt viszont örömmel végzik ezt a munkát. A másik a szakmai felkészültség. Bács-Kiskun megyében a közigazgatási hivatal vezetője és kollégái, valamint azoknak az önkormányzatoknak és államigazgatási szerveknek a munkatársai, amelyek bekapcsolódnak ebbe a programba, rendkívül felkészült szakemberek és magas színvonalú munkát végeznek.” A programban Kiskunfélegyháza, Kiskunhalas, Lakitelek, Tabdi és Tázlár önkormányzata, az Alsó-Dunavölgyi Környezetvédelmi Felügyelőség, az APEH megyei igazgatósága, a megyei közigazgatási hivatal, közlekedési felügyelet, munkaügyi központ, valamint a tompai határforgalmi kirendeltség és a kalocsai városi rendőrkapitányság vesz részt. A módszertani irányítást a Magyar Közigazgatási Intézet, az operatív irányítást a megyei közigazgatási hivatal végzi.
A Bács-Kiskun Megyei Közigazgatási Hivatal vezetője, Metzinger Éva lapunknak elmondta, hogy terveznek egy eddig ismeretlen funkciót is, az úgynevezett „ügyfélvédnököt”. Ez egy olyan munkatárs lenne a hivatalokban, akihez fordulhatnak a hivatalos dolgaikat intézők, ha úgy érzik, lassan halad az ügyük, esetleg minőségi kifogásaik vannak.


Felhasználónév:
Jelszó:


A szavazás szünetel


  •  
  • Kapcsolatok tára
  •  
  • Lapszemle
  •  
  • Interjúk, riportok, szakcikkek
  •  
  • Önkormányzati ingatlanok


  •  
  • Jogszabálykereső
  •  
  • Gépjárműkereső


  •  
  • Térkép
  •  
  • Időjárás
  •  
  • Ki kicsoda?
  •  
  • Kulturális linkek
  •  
  • Pénzügyi szolgáltatások
  •  
  • Turisztikai információk
  •  
  • További hasznos linkek


    Adatvédelmi irányelvek elfogadása



    e-mail hirdetés szolgáltatók